TITU- PROGRAMUL ERASMUS ,, Tehnologia nu-i va înlocui niciodată pe marii profesori, dar tehnologia în mâinile marilor profesori este transformatoare,,

În perioada septembrie 2022-decembrie 2023, în cadrul Programului ERASMUS+ Acțiunea Cheie1 – Educația Școlară (SCH) 2022-1-RO01-KA122-SCH-000068923, Barometrul stării de bine în contextul digitalizării, 11 cadre didactice ale Școlii Gimnaziale „Pictor Nicolae Grigorescu” Titu au beneficiat de cursuri de formare în domeniul digitalizării și al creării stării de bine în mediul educațional: ICT in the Classroom, furnizor Europass Teacher Academy, în Valencia, Spania, Digital Classroom, furnizor Euromind Projects SL, Indevelop – Malaga, Spania şi ICT in the Classroom – innovative tools to facilitate students learning, collaboration and creativity, furnizor Europass Teacher Academy, în Atena, Grecia.

Cadrele didactice participante în cele patru mobilități au fost: prof. înv. preşcolar Stan Georgeta Daniela, prof. înv. primar Mirescu Oana-Ancuța și prof. înv. preşcolar Stanciu Daniela Ioana (Fluxul 1); prof. înv. primar Băcanu Simona Gabriela, prof. înv. primar Tudor Tatiana şi prof. de limba română Vasile Sofica ( Fluxul 2); prof. înv. primar Gâță Elena Cleopatra , prof. de limba engleză Popescu Daniela Nicoleta (Fluxul 3); director, prof. Danțiș Marcel, director adjunct, prof. Mărculescu Cornelia și prof. înv. primar Iconaru Manuela(Fluxul 4).

Scopul cursurilor vizate a fost:

• crearea și administrarea clasei digitale prin utilizarea platformelor e-learning;

• însușirea unor strategii de învățare colaborativă bazate pe instrumentele și aplicațiile web pentru integrarea proiectelor educaționale în activitatea didactică zilnică;

• utilizarea eficientă a dispozitivelor mobile (laptop, tabletă, telefon) în diferite etape ale procesului de predare-învățare;

• dezvoltarea abilităților digitale și însușirea unor instrumente digitale pe care cadrele didactice să le utilizeze în procesul de predare-învățare–evaluare, în vederea creșterii motivației elevilor pentru învățare și implicarea acestora în diferite activități școlare și extrașcolare.

În urma experienței de formare, cadrele didactice au dobândit abilități privind utilizarea la clasă a instrumentelor TIC (Trello, Quizizz, Quizlet, Edpuzzle, Screen-O-Matic, Goose Chase, ThingLink, H5P, MiMind, Nearpod, Story Jumper, Book Creator) aplicabile pe întreg procesul instructiv-educativ.

Toate cursurile au fost dinamice, o provocare pentru participanți, oferindu-le inspirație în găsirea și utilizarea soluțiilor digitale în sala de clasă, promovând astfel învățarea și starea de bine a elevilor, munca colaborativă și dezvoltarea creativității. Cadrele didactice au aflat despre instrumente digitale noi și utile demersului didactic, fiind implicate în numeroase activități practice. Au învățat cum să creeze site-uri Web, Bloog-uri, cum să gestioneze o sală de clasă online, cum să creeze resurse educaționale atât pentru profesori, cât și pentru elevi, totodată identificând avantajele proiectării conținutului învățării în mediul digital.

„Tehnologia nu-i va înlocui niciodată pe marii profesori, dar tehnologia în mâinile marilor profesori este transformatoare.”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *