Precizări despre Programul pentru casarea autovehiculelor uzate (Rabla Local):Înscrierea persoanelor fizice în cadrul programului se realizează prin intermediul aplicaţiei informatice pusă la dispoziţie de către AFM, până pe 31 august 2023, ora 16:30 sau până la epuizarea bugetului alocat fiecărei unităţi administrativ-teritoriale (UAT).
Instrucţiunile privind înscrierea persoanelor fizice în cadrul Programului privind privind casarea autovehiculelor uzate – Rabla Local sunt detaliate pe site-ul AFM la următorul link:
https: //www.afm.ro /casare auto uzate.php.Conturile de utilizator ale persoanelor fizice trebuie create anterior înscrierii în aplicaţie. Dacă există un cont deja creat, acesta este valabil doar dacă a fost utilizat în cadrul unui program destinat persoanelor fizice (de ex. Programul „Casa Verde Fotovoltaice 2023″). Astfel, dacă adresa de e-mail utilizată pentru crearea contului a fost folosită pentru depunerea unui dosar în calitate de persoană juridică, aceasta nu poate fi folosită.
În cadrul unui cont pot fi realizate înscrieri aferente unui singur CNP, iar o persoană fizică se poate înscrie o singură dată în aplicaţie.
După înscriere, AFM va transmite lista cu persoanele fizice înscrise către primăriile participante în cadrul Programului, iar ulterior, persoana fizică va transmite documentele, conform procedurii interne a primăriei care va fi publicată pe pagina de internet a acesteia.
După semnarea contractului de finanţare cu UAT-ul, persoana fizică va casa şi va radia din circulatie si din evidenta fiscală autovehiculul uzat si va beneficia de stimulentul pentru casare de 3.000 de lei (2.400 lei alocaţi din Fondul pentru mediu şi 600 lei susţinuţi din bugetul local).
Beneficiarul stimulentului de casare se angajează conform ghidului definanţare că nu va achiziţiona un autoturism cu norma de poluare Euro 5 şi/sau inferioară în termen de 3 ani de la primirea stimulentului pentru casare.
Preliminar înscrierii pe platformă, este necesar să vă creați mai întâi cont de utilizator (dacă nu aveți deja).
Pași de urmat pentru crearea contului pe site-ul AFM:
Intrați pe site-ul AFM (afm.ro );
În stânga sus se accesează “Programe de finațare”;
Din pagina deschisă, se selectează caseta “Casarea autovehiculelor uzate”;
Aici veți gasi mesajul roșu “În atenția persoanelor fizice care doresc înscrierea în cadrul programului Rabla local!”, fiind anunțul postat de AFM și menționat mai sus;
În partea dreapta a mesajului roșu veți găsi o caseta verde “Creare conturi depunere dosare”;
Accesați butonul albastru “Conectare” din noua pagină deschisă și alegeți opțiunea:
– “Conectați-vă la contul existent” daca aveți deja cont pe site-ul AFM
sau
– “Creează cont” pentru a vă face propriu-zis contul;
Completați mai întâi câmpul liber dedicat adresei de e-mail, asigurându-vă ca aveți adresa de e-mail si acces rapid la aceasta, pentru a accesa codul de verificare care va fi trimis. Ulterior completați și celelalte câmpuri existente cu informațiile solicitate.
Accesați butonul “Creează cont”.
Astfel, vă creați contul de utilizator. Această etapă este preliminară completării formularului de înscriere în program și este obligatoriu a fi parcursă pentru a avea cont.
Vă conectați în cont;
Selectați programul de finanțare pentru care doriți depunerea cererii: din lista care se derulează, selectați “Înscriere persoane fizice-Casarea autovehiculelor uzate”;
Accesați căsuța verde “Selecteaza UAT”;
Alegeți județul și Primăria Lungulețu și faceți click pe bifa albastră;
Accesați casuța verde “Către înscriere persoană fizică”;
Completați datele de identificare și seriile de șasiu ale autovehiculelor uzate;
Solicitarea finanțării se va face pentru toate autovehiculele uzate pe care le dețineți, într-o singură cerere. Pentru a adăuga un nou autovehicul, se va apăsa butonul „+”;
Accesați butonul verde “Înscriere”.
Veți primi o confirmare a completării acestui formular de înscriere.
După încheierea etapei de înscriere a solicitanților persoane fizice, Administrația Fondului pentru Mediu va transmite Primăriei Lungulețu lista solicitanţilor care solicită stimulentul pentru casare. Primăria Lunguletu va încheia contract de finanţare doar cu acei solicitanţi care sunt menţionaţi în lista ce va fi transmisă de către AFM și care întrunesc condițiile de eligibilitate.
Odată contractul semnat, în termen de max. 30 de zile, solicitantul de finanțare trebuie să prezinte adeverința de dezmembrare a autovehiculului, certificatul de radiere din circulație și dovada scoaterii din evidența fiscală .
Leave a Reply