ACREDITARE ERASMUS+ EDUCAȚIE ȘCOLARĂ
MOBILITATE DE GRUP LA LICEUL TEORETIC IANCU C. VISSARION
TITU, ROMÂNIA – 12.05.2025 – 16.05.2025
COmunicare și RElaționare pentru Viitorul Școlii – CORE
2024-1-RO01-KA121-SCH-000206884
Un grup de elevi si profesori de la Cigli Yildiz Tinas Izmiroglu Anadolu Lisesi din Izmir, Turcia, a vizitat Liceul Teoretic Iancu C. Vissarion, Titu în perioada 12.05.2025 – 16.05.2025, în cadrul proiectului „COmunicare și RElaționare pentru Viitorul Școlii – CORE”, al cărui obiectiv principal este comunicarea între tineri, în orice formă: verbală, nonverbală, scrisă, orală, online, asertivă, informală.
Grupul a fost format din 14 elevi însoțiți de 3 profesori care au participat la activități educative, instructive și culturale pe parcursul acestei săptămâni. Elevii au fost cazați în familiile elevilor români. Făcând permanent comparații legate de sistemul educațional, promovarea valorilor, limbă, cultură, toti elevii au vizitat liceul si orașul Titu. Au participat la ore de engleză, franceză, chimie, biologie, fizică, matematică, sport alături de colegii români. Chiar daca limba de comunicare a proiectului este engleza, ambele “tabere” au făcut achiziții lingvistice de la parteneri, descoperind multe asemănări în domeniul lingvistic, istoric, cultural și culinar.
Programul a inclus vizite culturale la Bran, Targoviste și București. Dincolo de entuziasmul caracteristic vârstei, elevii noștri au devenit responsabili și grijulii pentru colegii bulgari, confirmand renumele de gazde primitoare pe care îl avem noi, românii.
Întreaga experiență le-a permis tinerilor să conștientizeze că aparțin Europei și că, la rândul lor, promovează în mod constant valorile europene: comunicare, libertate de mișcare, nediscriminare, spirit civic, acces nelimitat la educație.
Proiect finanțat de Uniunea Europeana. Opiniile exprimate aparțin exclusiv autorului si nu reflectă neapărat opiniile Uniunii Europene sau ale ANPCDEFP. Nici Uniunea Europeana, nici ANPCDEFP nu pot fi considerate raspunzatoare pentru acestea.




Leave a Reply